Nabór na stanowisko Kierownika w Oleckim Klubie Seniora
DYREKTOR MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W OLECKU
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Kierownik w Oleckim Klubie Seniora Miejskiego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Olecku
1. Wymagania niezbędne :
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- wykształcenie wyższe na kierunkach mających zastosowanie przy realizacji zadań pomocy społecznej;
- co najmniej pięcioletni straż pracy zgodnie z załącznikiem nr 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 1960),w tym trzy lata w pomocy społecznej;
- specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej- zgodnie z art.122 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( Dz.U. z 2021 r., poz. 2268 z późn. zm.);
- znajomość regulacji prawnych na stanowisku pracy z zakresu pomocy społecznej;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
- nieposzlakowana opinia.
2 . Wymagania dodatkowe :
- Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i podległego zespołu.
- Znajomość funkcjonowania systemu pomocy społecznej oraz przepisów prawnych dotyczących pomocy społecznej.
- Znajomość przepisów związanych z wykonywanymi zadaniami, w szczególnościw zakresie: pomocy społecznej, samorządu gminnego, finansów publicznych, naruszenia dyscypliny finansów publicznych, ochrony danych osobowych, ustawy o rachunkowości, kodeksu postępowania administracyjnego.
- Umiejętność praktycznej interpretacji przepisów prawnych.
- Zdolność analitycznego myślenia.
- Bardzo dobra znajomość obsługi komputera w tym pakietu office, oraz innych urządzeń biurowych
- Umiejętność nawiązywania kontaktów, umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, odpowiedzialność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, samodzielność podczas rozwiązywania problemów, dobra organizacja pracy.
3. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- Kierowanie bieżącą działalnością Oleckiego Klubu Seniora.
- Ustalanie i realizacja rocznego budżetu Klubu.
- Opracowanie planu pracy Klubu i czuwanie nad jego realizacją.
- Odpowiedzialność za powierzony majątek, w tym realizacja wydatków Oleckiego Klubu Seniora.
- Dbanie o prawidłowe prowadzenie i zabezpieczenie dokumentacji Klubu.
- Prowadzenie dokumentacji w zakresie m.in. - listy obecności uczestników Klubu, dokumentacji uczestników klubu oraz dokumentacji osób prowadzących zajęcia,
- Dbanie o zachowanie tajemnicy służbowej i zawodowej w sprawach dotyczących Seniorów.
- Dbanie o przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych zgodnie z przepisami w tym zakresie.
- Diagnozowanie i monitorowanie poziomu zaspokajania potrzeb Seniorów.
- Koordynowanie spotkań i zajęć dla seniorów.
- Kompleksowe prowadzenie Klubu i organizowanie zajęć dla seniorów.
- Organizowanie form wsparcia dla Seniorów. Motywowanie Seniorów do działań na rzecz samopomocy i działań wolontarystycznych na rzecz innych.
- Organizowanie działań edukacyjnych, kulturalnych i rekreacyjnych uczestników Klubu.
- Organizowanie spotkań okolicznościowych, wycieczek, wyjazdów do kina, teatru oraz innych miejsc.
- Dokonywanie w ramach budżetu Klubu stosownych zakupów niezbędnych do prowadzenia zajęć.
- Sporządzanie sprawozdań i rozliczeń finansowych Klubu.
- Nawiązywanie i utrzymywanie stałej współpracy z osobami prowadzącymi zajęcia oraz instytucjami i organizacjami, które mogą się włączyć w działalność Klubu.
- Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków uczestnictwa w organizowanych w zajęciach.
- Reprezentowanie Oleckiego Klubu Seniora na zewnątrz oraz dbanie o prawidłowe funkcjonowanie Klubu.
4.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- praca w budynku piętrowym bez windy, usytuowanie stanowiska na parterze budynku,
- praca wymagająca znajomości komputera;
- praca na przedmiotowym stanowisku nie jest narażona na występowanie uciążliwych szkodliwych warunków pracy,
- praca w 1/2 etatu wymiaru czasu pracy.
5. Informacja dotycząca wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym ogłoszenie naboru :
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Olecku, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosił 6%.
6. Wymagane dokumenty:
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny;
- własnoręcznie podpisane curriculum vitae ( CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej);
- wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie- zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszonego naboru;
- kopie dyplomów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursach i szkoleniach;
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy zawodowej;
- inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata- zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszonego naboru.
7. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do 25 lutego 2022 r. do godz. 10:00 w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, ul. Kolejowa 31, w sekretariacie pokój nr 12 w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko Kierownik Oleckiego Klubu Seniora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku” osobiście lub pocztą (liczy się data wpływu do MOPS). Dokumenty, które wpłyną do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Sposób prowadzenia rekrutacji:
- Wstępnej analizy dokumentów aplikacyjnych pod względem formalnym- Komisja Rekrutacyjna dokona w dniu 25 lutego 2022 r.
- Osoby, które spełniły wymagania formalne zostaną powiadomione o następnym etapie naboru telefonicznie.
9. Dodatkowe informacje:
- brak własnoręcznego podpisu na wymaganych dokumentach , będzie uznany za brak spełnienia wymagań formalnych;
- złożone dokumenty będą sprawdzone pod względem kompletności i spełnienia wymagań określonych w powyższym ogłoszeniu;
- osoby, które spełniły wymagania formalne zostaną powiadomione o następnym etapie naboru telefonicznie, w związku z powyższym proszę o podanie numeru telefonu do kontaktu tylko i wyłącznie na potrzeby prowadzonej rekrutacji;
- z przeprowadzonego naboru sporządzony będzie protokół;
- informacja o wynikach naboru zostanie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olecku, oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie MOPS;
- wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy z tym , że pierwsza umowa zawarta będzie na czas ściśle określony nie dłuższy niż 6 miesięcy;
- po rozstrzygniętym naborze dokumenty kandydata wyłonionego w trakcie naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych, natomiast pozostałych kandydatów dokumenty zostaną zwrócone drogą pocztową za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
Olecko, dnia 16 lutego 2022 r.
Dyrektor
Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Olecku
mgr Marta Malinowska